مقایسه ایمپلنت با بریج دندان

۳ بازديد

وقتی نوبت به جایگزینی دندان های از دست رفته می رسد، چند گزینه دارید. دو ترمیم رایج که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شوند، ایمپلنت های دندانی و بریج های دندانی هستند. سوال این است که کدام گزینه برای شما مناسب است؟ ما در اینجا به مقایسه ایمپلنت با بریج دندان پرداخته ایم.

چگونه کار می کنند؟

ایمپلنت دندان اساساً یک ریشه دندان مصنوعی است (معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است) که به جای دندان از دست رفته چسبیده می شود. یک پیچ محافظ موقت روی ایمپلنت در حالی که با استخوان فک فیوز می شود (فرآیندی به نام osseointegration) قرار می گیرد. این فرآیند می‌تواند تا شش ماه طول بکشد، اما یک پروتز فوق‌العاده پایدار و بادوام ایجاد می‌کند. پس از تکمیل استئواینتگراسیون، پوشش محافظ با یک تاج موقت جایگزین می شود. این به عنوان یک الگو عمل می کند که آدامس در اطراف آن رشد می کند و خود را به روشی طبیعی شکل می دهد. این فرآیند زمانی تکمیل می شود که تاج موقت با یک تاج دائمی جایگزین شود.

بریج دندان از جهاتی کمتر تهاجمی و از جهاتی تهاجمی تر از ایمپلنت دندانی است. بریج بر خلاف ایمپلنت جایگزین ریشه دندان نمی شود. در عوض، بریج از یک یا چند دندان اطراف به عنوان تکیه گاه برای چسباندن روکش استفاده می کند که می تواند فضای دندان از دست رفته را پر کند. روند درمان تقریباً به اندازه پروسه ایمپلنت (که نیاز به استئواینتگراسیون دارد) طولانی نیست. اگرچه از برخی جهات تهاجمی تر است زیرا برای حمایت از بریج نیاز به تغییر دائمی دندان های مجاور دارد. همانطور که از نام آن پیداست، یک بریج دندانی به معنای واقعی کلمه شکاف بین دندان ها را که به دلیل از دست دادن دندان ایجاد می شود، پر می کند. بنابراین ترمیم باید به یک یا چند دندان مجاور متصل شود، که ابتدا باید سوهان شود تا بتواند به عنوان تکیه گاه عمل کند.

آیا شما کاندید هستید؟

ایمپلنت های دندانی و بریج های دندانی هر دو شرایط واجد شرایط بودن خاصی دارند که برای واجد شرایط بودن به عنوان یک نامزد باید رعایت شوند. شایستگی در طول مشاوره اولیه درمان تعیین می شود.

کاشت دندان باید بعد از نوجوانی و زمانی که رشد استخوان کامل شده است انجام شود بنابراین ایمپلنت دندان کودکان امکان پذیر نیست. اسکن اشعه ایکس یا سی تی اسکن احتمالاً برای ارزیابی تراکم و کیفیت استخوان و تعیین اینکه آیا یک بیمار بالقوه ایمپلنت دارای ساختار استخوانی کافی برای کاشت است یا خیر استفاده خواهد شد. سیگاری ها برای واجد شرایط بودن به عنوان نامزد باید سیگار را ترک کنند، زیرا میزان شکست ایمپلنت برای افراد سیگاری بیشتر است. علاوه بر این، افرادی که از دیابت، سرطان یا بیماری پریودنتال رنج می برند، ممکن است برای واجد شرایط بودن برای کاشت نیاز به درمان های اضافی داشته باشند.

کاندیداتوری بریج دندانی به دلیل ماهیت نسبتاً کمتر تهاجمی روش بریج نسبت به کاشت ایمپلنت دندان محدودیت کمتری دارد. عامل اصلی در تعیین کاندیداسیون بریج، سلامت و پایداری دندان های نگهدارنده است. اگر از بیماری پریودنتال، پوسیدگی دندان یا تراشه یا ترک رنج می برید، ممکن است لازم باشد قبل از اینکه دندان ها به اندازه کافی قوی شوند تا بریج دندان را نگه دارند، تحت درمان های بیشتری قرار بگیرید.

هزینه ایمپلنت در مقابل پل ها

اغلب اوقات هزینه در نهایت عامل تعیین کننده در انتخاب یک گزینه درمانی است. و در مورد ایمپلنت های دندانی در مقابل پل های دندانی، هزینه می تواند فریبنده باشد.

کاشت دندان یکی از پرهزینه ترین درمان های دندانی است که هزینه ایمپلنت دندان از 900 دلار تا 3000 دلار برای هر ایمپلنت متغیر است. از طرف دیگر، بریج دندان ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر، در محدوده 700 تا 1500 دلار هزینه داشته باشد.

با توجه به اینکه ایمپلنت های دندانی از نظر کاندیداتوری محدودتر هستند، تکمیل این روش به طور قابل توجهی زمان بیشتری می برد و ممکن است دو برابر هزینه بیشتری داشته باشد، ممکن است از خود بپرسید چرا کسی کاشت روی پل را انتخاب می کند؟ در یک کلام جواب دوام است.

یک بریج دندانی احتمالا بین 10 تا 20 سال قبل از تعویض آن دوام خواهد داشت. اگر به درستی مراقبت شود، طول عمر ایمپلنت دندان می تواند 40 سال یا بیشتر دوام بیاورد.

بنابراین ایمپلنت ممکن است در کوتاه مدت هزینه و زمان بیشتری برای شما داشته باشد، اما در طول عمر لبخند شما ممکن است در واقع هر دوی شما را نجات دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.