بهترین برند ایمپلنت دندان

۴ بازديد

ایمپلنت دندان یک روش درمانی دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. ایمپلنت دندان از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: یک پایه تیتانیومی که در استخوان فک کاشته می‌شود و یک تاج دندانی که روی آن قرار می‌گیرد.

انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. عوامل مختلفی در انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان نقش دارند، از جمله:

کیفیت مواد اولیه: ایمپلنت‌های دندانی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. ایمپلنت‌های تیتانیومی از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

طراحی و ساخت ایمپلنت: طراحی و ساخت ایمپلنت باید به گونه‌ای باشد که بتواند به خوبی در استخوان فک قرار گیرد و به مرور زمان دچار فرسودگی نشود.

سابقه و تجربه شرکت سازنده: شرکت سازنده ایمپلنت باید سابقه و تجربه کافی در زمینه تولید ایمپلنت دندان داشته باشد.

معرفی بهترین برندهای ایمپلنت دندان

برخی از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در جهان عبارتند از:

Nobel Biocare:  این شرکت سوئیسی یکی از پیشروترین شرکت‌های تولید کننده ایمپلنت دندان در جهان است. ایمپلنت‌های Nobel Biocare از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ماندگاری بالایی دارند.

 Straumann: این شرکت سوئیسی نیز یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های Straumann از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Astra Tech: این شرکت سوئدی نیز یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های Astra Tech از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عواملی که در انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان باید در نظر گرفته شوند

نکات مهم در انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان

وضعیت دندان‌ها و استخوان فک: در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که قبل از کاشت ایمپلنت، جراحی استخوان فک انجام شود. در این موارد، لازم است با دندانپزشک خود در مورد بهترین برند ایمپلنت دندان مشورت کنید.

هزینه ایمپلنت دندان: هزینه ایمپلنت دندان بسته به عوامل مختلفی مانند نوع ایمپلنت، برند ایمپلنت، تجربه دندانپزشک و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. لازم است قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین برند ایمپلنت دندان، هزینه‌های آن را نیز در نظر بگیرید.

سابقه و تجربه دندانپزشک: دندانپزشک شما باید تجربه کافی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان داشته باشد. انتخاب دندانپزشک باتجربه می‌تواند به افزایش موفقیت کاشت ایمپلنت دندان کمک کند.

نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به عوامل مختلف ذکر شده در این مقاله، می‌توانید بهترین برند ایمپلنت دندان را برای خود انتخاب کنید.

منبع: https://www.implantedandan.ir/

 

همه چیز درباره ارتودنسی فک پایین

۴ بازديد

ارتودنسی فک پایین در صورتی قابل انجام است که میزان ناهنجاری و مشکلات فک بالا شدید نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ارتودنسی فک پایین صحبت کنیم.

ارتودنسی فک پایین چیست؟

حدود 3 الی 5 درصد افراد، فک پایینشان از فک بالا جلوتر است. از جمله نشانه های بارز این ناهنجاری می توان به جلوتر قرار گرفتن دندان های فک پایینی از دندان های فک بالایی اشاره کرد که به این ناهنجاری کراس بایت گفته می شود. این اختلال علاوه بر تاثیر منفی که بر چهره افراد دارد می تواند باعث بروز مشکلاتی هم چون گاز گرفتن زبان، اختلالات تکلم، جویدن و از همه مهم تر ساییدگی بیش از حد مینای دندان های عقبی شود.

معمولا به افرادی که مبتلا به چنین ناهنجاری هستند توصیه می شود که پس از 18 سالگی که رشد فک کاملا متوقف شده است، ارتودنسی فک پایین را تحت نظر بهترین متخصص ارتودنسی انجام دهند.

دلیل ناهنجاری های فک پایین

در واقع اصلی ترین دلیل ناهنجاری های فک پایین ژنتیک است. البته در صورت مراجعه به مراکز ارتودنسی در سنین پایین می توان به راحتی توسط بریس های ارتودنسی دندان بدون اینکه نیازی به جراحی های پیچیده و تهاجمی باشد این ناهنجاری را درمان کرد.

عوارض عدم ارتودنسی فک پایین چیست؟

  • اختلال در جویدن؛
  • بایت و تراز ضعیف دندان؛
  • درد در ناحیه فک؛
  • آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی شبانه؛
  • پایین آمدن اعتماد به نفس؛

در چه صورت ارتودنسی تک فک قابل انجام است؟

در صورتی که نحوه قرارگیری دندان ها بر روی یکدیگر به درستی نباشد، انجام ارتودنسی فک بالا یا پایین به تنهایی می تواند، مشکل شما را تشدید کند.

بهترین راهکار برای تشخیص اینکه آیا شما کاندیدیای مناسبی برای ارتودنسی تک فک هستید یا خیر این است که به یک متخصص ارتودنسی متبحر مراجعه کنید تا از عوارض ارتودنسی یک فک در امان باشید.

هزینه ارتودنسی فک پایین چقدر است؟

در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص دهد شما برای انجام ارتودنسی فک پایین کاندیدای مناسبی هستید و انجام این کار هیچ گونه مشکلی در هر دو فک ایجاد نمی کند؛ نوبت آن می رسد که درباره قیمت ارتودنسی فک پایین سوال کنید.

در این شرایط برخلاف چیزی که شما تصور می کنید، در واقع پیچیدگی مشکلات ارتودنسی فک پایین بسیار بیشتر از هر دو فک است؛ بنابراین اگر متخصص ارتودنسی گفت که هزینه ارتودنسی تک فک تفاوت چندانی با ارتودنسی هر دو فک ندارد، تعجب نکنید.

البته اگر میزان ناهنجاری های فک پایین جزئی باشد در این صورت هزینه ارتودنسی فک پایین بسیار کمتر از ارتودنسی کلی خواهد بود.